The Land Rover Defender 2023 je všestranný. Je kultivovaný na asfaltu, nezastavitelný off-road a potěšení uvnitř i venku. Pokud pravidelně nepotřebujete třetí řadu sedadel, není Defenderu co vytknout.
Co je nového?
- Zjednodušená řada vybavení
- 11,4palcový dotykový displej s možností bezdrátového nabíjení je nyní standardem
- Nový třířadý Defender 130
co si myslíme
Land Rover Defender vyhrál náš kýžený titul SUV roku 2021 a od té doby neztratil nic ze své přitažlivosti. Některé aktualizace infotainmentu a zjednodušená výbava dodávají oživené klasice Land Rover svěží vzhled.
Většina off-roadů má na asfaltu poměrně špatnou jízdní dynamiku (koukám na tebe, Wranglere). Defender tomuto trendu odporuje vynikajícími jízdními vlastnostmi a luxusním odpružením. Daleko od civilizace kombinuje Defender pohodlí s pozoruhodnými schopnostmi.
U předchozích modelů Defender jsme měli určité obavy ohledně kvality provedení interiéru, ale nyní je příjemně navržen a má velkorysý 11,4palcový dotykový displej. Dokud člověk nemusí přepravovat více než pět lidí, o luxus nechybí cestujícím. Exteriér je i nadále jedním z našich oblíbených pohledů na krabicovou retro atmosféru.
Kromě do očí bijícího zanedbávání spotřeby paliva není Defenderu co vytknout. Jak jsme psali v našem prvním testu: „Málokteré vozidlo vykouzlí úsměv na tváři celé pracovní síly jako Land Rover Defender 2020“.
výkon a spotřeba paliva
Pro model 2023 Defender, který Land Rover označuje alfanumerickými kódy, jsou nadále nabízeny tři motory: P300, P400 a P525. Všechny tři posílají svůj výkon na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
Základní verze P300 je 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který produkuje 296 koní a 295 lb-ft. Land Rover tvrdí, že čtyřdveřový Defender P300 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, což je na SUV této velikosti působivé. Žádný Defender není šetřivý, ale 2dveřový P300 je nejlepší s 18/21 mpg (město/dálnice).
Strávili jsme čas testování v Defenderu P400, který vylepšuje 3,0litrový řadový šestiválec s turbem a elektrickým kompresorem na celkový výkon 395 koní a 406 lb-ft. Land Rover tvrdí, že P400 zrychlí z 0 na 100 za 5,8 sekundy, ve srovnání s 6,5 sekundy na našem brzdovém pásu. Účinnost je téměř stejně dobrá jako u P300 při 17/22 mpg.
Nejvýkonnější možností je přeplňovaný motor V8 pod kapotou modelů P525. Maximální výkon je 518 koní a 461 lb-ft. Odhadovaný čas 0-60 klesne na 4,9 sekundy a spotřeba paliva na mizerných 14/19 mpg pro 4dveřový Defender. Kupující by měli být připraveni zaplatit na pumpě a předem – Defender V-8 začíná na zhruba 105 000 EUR.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Off-roadové spektrum
Ve světě off-roadů zaujímá Defender luxusní střední pozici. The Ford Bronco a Jeep Wrangler jsou oba levnější než Defender, nabízejí dvoudveřovou karoserii a další výhodu v podobě odnímatelné střechy a dveří.
The Mercedes Benz Třída G, která představuje opojnou směs bohatství a výkonu, je třídou sama o sobě. S cenou 130 000 eur je G-Wagen také ve své vlastní cenové kategorii. Defender možná není až takový statusový symbol, ale nabízí spoustu luxusu za poloviční cenu (alespoň zpočátku).
Nejpřímějším konkurentem Defenderu je Lexus GX . I když je GX solidní SUV, je založeno na zastaralé platformě a neovládá se tak dobře.
Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti
Defender je vybaven technologií aktivní bezpečnosti včetně 360stupňového kamerového systému, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatického nouzového brzdění a varování před mrtvým úhlem. Nechybí automatická dálková světla a adaptivní tempomat.
Ani IIHS, ani NHTSA netestovaly Defender na odolnost proti nárazu.
nákladový prostor a interiér
Defender je k dispozici jako dvou- a čtyřdveřový s označením 90 a 110. 110 nabízí více místa pro cestující i zavazadla, ale většina detailů výbavy stojí o 3000 eur více. 110 má také volitelnou třetí řadu se dvěma sedadly, ale to nedoporučujeme. Každý, kdo hledá Defender s pořádnou třetí řadou sedadel, by se měl na nový Defender 130 podívat.
Ve srovnání s Lexus GX, Defender 110 má výhodu, pokud jde o kapacitu nákladu a prostor pro nohy vzadu.
Nákladový prostor (za první/druhou řadou):
- Land Rover Defender: 58,3/15,6 cu ft (Defender 90), 78,8/36,2 cu ft (Defender 110)
- Lexus GX: 64,7/46,7/11,6 kubických stop
Prostor pro nohy (první/druhá řada):
- Land Rover Defender: 39,0/36,6 palce (Defender 90), 39,1/39,1 palce (Defender 110)
- Lexus GX: 41,7/34,1 palce
technika
V roce 2023 se 11,4palcový dotykový displej infotainmentu Land Rover stane standardem. Integrováno je již bezdrátové nabíjení, kompatibilita s chytrými telefony a navigace. Mezi další možnosti patří 12,3palcový digitální přístroj, Wi-Fi hotspot, head-up displej a zvukový systém Meridian s 10 nebo 14 reproduktory.
spolehlivost
Po vítězství v SUV roku jsme měli to štěstí, že jsme 12 měsíců jezdili s Defenderem 110. To nám umožnilo posoudit, zda má Land Rover pověst výrobce nespolehlivých vozidel. Tento Defender byl jedním z nejspolehlivějších Land Roverů v naší flotile, ale nechyběl. Některé z problémů, se kterými jsme se potýkali, zahrnovaly občasnou chybovou zprávu o poruše zavěšení, chvilkový problém s přehřátím (který ve skutečnosti nebyl mechanický, ale softwarový problém), ucpaná tryska kapaliny stěračů a porucha sterea. Není to špatné, ale není to známka dlouhověkosti.
Doporučená úprava
Defender má smysl v různých cenových relacích. Pro většinu kupujících nabízí základní motor P300 dostatek výkonu. Dvoudveřový Defender 90 je volbou nadšenců, protože nabízí vynikající nájezdový úhel, ale čtyřdveřový je praktičtější volbou. Výbava S nabízí některé vítané vymoženosti za nízkou cenu 3 600 eur. Naše první volba: Defender 110 S za přibližně 57 000 eur.
Pro ještě luxusnější zážitek z jízdy se ve výbavě SE doporučuje šestiválcový motor. Volitelné vzduchové odpružení zlepšuje již tak dobré jízdní vlastnosti Defenderu a umožňuje pohodlné cestování na jakémkoli povrchu. Za celkovou cenu kolem 70 000 EUR je Defender 110 SE skvělým vozidlem, které si můžete vzít kamkoli s sebou.