The Land Rover Defender 2023 je všestranný. Je kultivovaný na asfaltu, nezastavitelný off-road a potěšení uvnitř i venku. Pokud pravidelně nepotřebujete třetí řadu sedadel, není Defenderu co vytknout.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/pcthaudw.jpg)
Obsah:
Co je nového?
- Zjednodušená řada vybavení
- 29cm dotykový displej s možností bezdrátového nabíjení je nyní standardem.
- Nový třířadý Defender 130
co si myslíme
Land Rover Defender vyhrál náš kýžený titul SUV roku 2021 a od té doby neztratil nic ze své přitažlivosti. Některé aktualizace infotainmentu a zjednodušená výbava dodávají oživené klasice Land Rover svěží vzhled.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/bazsnkhl.jpg)
Většina off-roadů má na asfaltu poměrně špatnou jízdní dynamiku (koukám na tebe, Wranglere). Defender tomuto trendu odporuje vynikajícími jízdními vlastnostmi a luxusním odpružením. Daleko od civilizace kombinuje Defender pohodlí s pozoruhodnými schopnostmi.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/zexjonxi.jpg)
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/xcgskpvp.jpg)
U předchozích modelů Defender jsme měli určité obavy ohledně kvality provedení interiéru, ale nyní je příjemně navržen a má velkorysý 29cm dotykový displej. Dokud člověk nemusí přepravovat více než pět lidí, o luxus cestujícím nechybí. Exteriér je i nadále jedním z našich oblíbených pohledů na krabicovou retro atmosféru.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/wlncwxcw.jpg)
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/xpyohpci.jpg)
Kromě do očí bijícího zanedbávání spotřeby paliva není Defenderu co vytknout. Jak jsme psali v našem prvním testu: „Málokteré vozidlo vykouzlí úsměv na tváři celé pracovní síly jako Land Rover Defender 2020“.
výkon a spotřeba paliva
Pro model 2023 Defender, který Land Rover označuje alfanumerickými kódy, jsou nadále nabízeny tři motory: P300, P400 a P525. Všechny tři posílají svůj výkon na všechna čtyři kola přes osmistupňovou automatickou převodovku.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/ctnrnlbp.jpg)
Základní verze P300 je 2,0litrový přeplňovaný čtyřválec, který produkuje 218 kW a 400 N⋅m. Land Rover tvrdí, že čtyřdveřový Defender P300 zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, což je na SUV této velikosti působivé. Žádný Defender není šetřivý, ale 2dveřový P300 je nejlepší s 13,1/11,2 l/100 km (město/dálnice).
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/howzzwof.jpg)
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/hexgrsaj.jpg)
Strávili jsme čas testováním v Defenderu P400, který vylepšuje 3,0litrový řadový šestiválec s turbem a elektrickým kompresorem na celkový výkon 291 kW a 550 N⋅m. Land Rover tvrdí, že P400 zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,8 sekundy, ve srovnání s 6,5 sekundy na našem brzdovém pásu. Účinnost je téměř stejně dobrá jako u P300 s 13,8/10,7 l/100 km.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/jcfpdxdz.jpg)
Nejvýkonnější možností je přeplňovaný motor V8 pod kapotou modelů P525. Maximální výkon je 382 kW a 625 N⋅m. Odhadovaný čas 0-100 km/h klesne na 4,9 sekundy a spotřeba paliva na mizerných 16,8/12,4 l/100 km pro 4dveřový Defender. Kupující by měli být připraveni zaplatit na pumpě a předem – Defender V-8 začínal na zhruba 2 590 000 Kč.
✓ Můžete také zkontrolovat:
Off-roadové spektrum
Ve světě off-roadů zaujímá Defender luxusní střední pozici. The Ford Bronco a Jeep Wrangler jsou oba levnější než Defender, nabízejí dvoudveřovou karoserii a další výhodu v podobě odnímatelné střechy a dveří.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/fwlphiip.jpg)
Mercedes Benz Třída G, která představuje opojnou směs bohatství a výkonu, je třídou sama o sobě. S cenou 3 205 000 Kč je G-Wagen také ve své vlastní cenové kategorii. Defender možná není až takový statusový symbol, ale nabízí spoustu luxusu za poloviční cenu (alespoň zpočátku).
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/gxdtnjod.jpg)
Nejpřímějším konkurentem Defenderu je Lexus GX . I když je GX solidní SUV, je založeno na zastaralé platformě a neovládá se tak dobře.
Bezpečnostní hodnocení a vlastnosti
Defender je vybaven technologií aktivní bezpečnosti včetně 360stupňového kamerového systému, varování před opuštěním jízdního pruhu, automatického nouzového brzdění a varování před mrtvým úhlem. Nechybí automatická dálková světla a adaptivní tempomat.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/hhynowah.jpg)
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/fcqyrsli.jpg)
Ani IIHS, ani NHTSA netestovaly Defender na odolnost proti nárazu.
nákladový prostor a interiér
Defender je k dispozici jako dvoudveřový (označení 90) a čtyřdveřový (označení 110). 110 nabízí více místa pro cestující i zavazadla, ale většina detailů výbavy stojí o 74 000 Kč více. 110 má také volitelnou třetí řadu se dvěma sedadly, ale to nedoporučujeme. Každý, kdo hledá Defender s pořádnou třetí řadou sedadel, by se měl podívat na nový Defender 130.
Ve srovnání s Lexus GX, Defender 110 má výhodu, pokud jde o kapacitu nákladu a prostor pro nohy vzadu.
Nákladový prostor (za první/druhou řadou):
- Land Rover Defender 90: 1651/442 litrů
- Land Rover Defender 110: 2233/1025 litrů
- Lexus GX: 1834/1323/328 litrů
Prostor pro nohy (první/druhá řada):
- Land Rover Defender 90: 991/930 mm
- Land Rover Defender 110: 993/993 mm
- Lexus GX: 1060/866 mm
technika
V roce 2023 se Land Rover dočká modernizace infotainment systému Pivi Pro. Nově bude standardně vybaven 11,4palcovým dotykovým displejem. Součástí standardní výbavy bude také bezdrátové nabíjení, kompatibilita s chytrými telefony a navigace.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/aqyuubdb.jpg)
spolehlivost
Po vítězství v SUV roku jsme měli to štěstí, že jsme 12 měsíců jezdili s Defenderem 110. To nám umožnilo posoudit, zda má Land Rover pověst výrobce nespolehlivých vozidel. Tento Defender byl jedním z nejspolehlivějších Land Roverů v naší flotile, ale nechyběl. Některé z problémů, se kterými jsme se potýkali, zahrnovaly občasnou chybovou zprávu o poruše zavěšení, chvilkový problém s přehřátím (který ve skutečnosti nebyl mechanický, ale softwarový problém), ucpaná tryska kapaliny stěračů a porucha sterea. Není to špatné, ale není to známka dlouhověkosti.
![](https://autobrezik.cz/wp-content/uploads/2023/04/sxbwhogw.jpg)
Doporučená úprava
Land Rover Defender nabízí širokou škálu možností pro různé rozpočty. Základní motor P300 je dostatečně výkonný pro většinu řidičů.
- Defender 90: Dvoudveřová verze je ideální pro nadšence díky svému vynikajícímu nájezdovému úhlu, ale čtyřdveřová verze je praktičtější volbou.
- Výbava S: Za příplatek přibližně 3 600 eur nabízí výbava S několik vítaných vylepšení. Doporučujeme Defender 110 S za cenu kolem 57 000 eur.
- Výbava SE: Pro ještě luxusnější zážitek doporučujeme šestiválcový motor a volitelné vzduchové odpružení. Defender 110 SE s touto výbavou stojí kolem 70 000 eur a nabízí vynikající jízdní vlastnosti na jakémkoli povrchu.